onsdag 16 maj 2007

Tänk om



Jag levererar en sjuttondel rå hårdbarkad saft, och resten delar vatten
Jag och min vän ser på varandra .. och det är roligt
-Tänk om det här var piss, jag skulle inte ha sagt det till dig och du skulle dricka det, sen skulle du inte märka nått. Tänk om du var jag, och du skulle ångra dig jätte JÄTTEMYCKET ... Vad skulle du göra då?

Jag och min vän brukar dela en lek; Tänk om

-Tänk om du hade en kamera istället för ögon, du skulle va tvungen att ta bilder på folk och sen skulle allt som hände hända efter liksom, eller ...
-Eller?
-Eller så skulle du äta ett kilo bajs
-Det beror på vems bajs det är
-Vems bajs ... vems bajs!? Du skulle alltså seriöst kunna tänka dig ha en kamera istället för ögon?
-Ja, annars skulle folk som jag var med bara vilja se hur de såg ut på sina bilder, och
-Och?
- och .. och om jag hade en kamera skulle jag komma ihåg när jag var full och vad jag gjorde då. Ingen skulle kunna hitta på saker sen skulle jag säkert bli känd och säkert rik också ...
-Meh, nu är det ju jag som bestämmer jue!
-Okokok .. Tänk om .. tänk om jag var död vad skulle du göra då?
- ..

Jag och min vän ser på varandra, det är inte så roligt längre. Vi kanske ska se på TV eller nått .. fast det är väl bara reklam.




Inga kommentarer: