söndag 10 februari 2008

Varanteatern - Svenskt tenn


"halva varanteatern i samarbete med dramatiska institutet presenterar svensk tenn" Tja, vad mer behöver man säga?
Varanteatern har alltid gjort något speciellt när de väl har chansen. Nu spelar de på södra teatern under feb (Egentligen bara 28:e och 29:e kvar). Varför döper man en föreställning till Svensk Tenn? Förmodligen är det av precis samma anledning som att en herre pekar finger åt kossor på deras poster till föreställningen. det finns inget som har varit så kul som när Varan TV gick. När de senare gjorde Varanteatern hade jag nöjet att arbeta på en av deras föreställningar på Göta Lejon. Innan själva föreställningen spelade de Fattarus "Mina hundar" kanske 40 gånger i salongen. Jag kan inget annat än älska dom pojkarna.

Varantvs kanske bästa porträtt:

2 kommentarer:

gno sa...

jag vet inte, men jag tycker dom där "kossorna" ser väldigt vita och ulliga ut, påminner lite om får. hmmm märkligt?

S.C. sa...

i så fall är de väldigt väldigt stora får som inte får lamm utan förmodligen kalv,