tisdag 5 februari 2008

SPELLEMANN 2007



Spellemann 2007 Norges motsvarighet till våran Grammisgala gick av stapeln i Lördags den 2:a Februari.

Jag såg inte på själva galan för att vi hade en stor fest hemma hos oss men jag har iaf uppmärksammat några av vinnarna, och som vanligt lägger jag mitt intresse på hiphopen.

De nominerade är :
El Axel - It Is Wha It Is (Pass It Records)
Madcon - So Dark The Con Of Man (Bonnier Amigo)
Tommy Tee - No Studio No Time-The Wait (Tee Productions)

och vinnaren för bästa hiphop 2007 är : Madcon!

Här i Norge har Madcon's senaste hit "beggin" roterat på förjävla bra.
Vet inte om den har nått svenska öron än men det är alltså en av gruppmedlemarna i Paperboys som släppt ett Soloalbum.

Även El Axel är fet som fan, ni har säkert hört hans tidigare "Barnslig"

Och sist men absolut inte minst, Tommy Tee Norges i särklass bästa hiphopproducent och medlem av de mäktiga TP-Allstar.

Jag länkar lite feta videos av dessa artister här under :

Madcon "Beggin"

El Axel "Barnslig"

El Axel "ShowTime"

Tommy Tee "Takin' Ova"

1 kommentar:

Svorsken sa...

Madcon är kul, men Magnus "Weeping Willows" Carlssons Begging-cover är faktiskt ännu bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=moJa5Ie4Hu8