tisdag 5 februari 2008

Jobba i Norge



E24.SE publicerade igår en artikeln om att arbeta i Norge.
Artikeln la tyngd på hur mycket mer i lön man får i olika branscher i Norge jämfört med Sverige.

Jag läste vad folk hade skrivit för kommentarer till artikeln och blev en smula irriterad när jag såg att många svenskar hade motsatt sig artikeln och menade att löneskillnaden inte var så fantastisk om man räknade med alla merutgifter det innebär att bo i Norge.

Det där stämmer inte helt och hållet tänkte jag och skrev en egen kommentar, men eftersom datorn jag sitter vid är så jävla seg så hängde sig hela skiten efter att jag skickat iväg min kommentar och jag orkade inte gå in för att se om den blivit publicerad.

Idag gick jag dock in för att se om den hade kommit med men istället för att hitta min kommentar till artikeln möts jag av över 60 nya kommentarer från andra som spyr galla och okunskap över artikeln och alla negativa kommentarer har något gemensamt.

Avundsjuka.

Folk sitter och skriver kommentarer som känns helt updiktade av felaktig fakta, dem flesta Svenskar vet för det första nästan ingenting om Norge som land, därimot vet de flesta norrmänen väldigt mycket om Sverige och det beror väl på att Sverige är ett större land och vi har haft en union med Norge osv.

Men när lilla Norge börjar sticka ut och visa att det faktiskt duger till något eller till och med överträffar Sverige när det gäller ekonomi så backar Svenskar och börjar hitta på falska anledningar till varför det skulle vara på det viset.

Skäms tamefan säger jag bara!


Läs artikeln här : E24.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Thank you for any other informative site. The place else could I get that kind of information written
in such an ideal way? I have a mission that I am simply now working on, and I've been at the look out for such information.

my web-site; grundig mp3 player wasserdicht