söndag 28 juni 2009

Middle Sunday

Det är tomt på läktarna på All England Lawn Tennis and Croquet Club i dag. Middle Sunday har alltid varit turneringens vilodag; förutom 1991, 1997 och 2004 då regn tvingade fram spel och People's Sunday (med dumpade biljettpriser och oreserverade platser – för "folkets" skull).

Efter ett dygn med sammanlagt tio timmars tågresa och fyra timmars dålig sömn tänker jag också vila en stund nu. Och bada. Tills vidare bjuder jag på en Middle Sunday á la Spotify. Allt gott!

P.S. Missa inte Parisreprisen på centrecourten i morgon om du inte verkligen måste. D.S.

4 kommentarer:

S.C. sa...

Precis vad jag behövde! En liten fin blandning när man är hemkommen och svag.

S.C. sa...

Nu sitter jag på JAcobs vid sveavägen, tittar på matchen och dricker kaffe med internet! Fantastiskt. En av nackdelarna är att det är dyrt, men det är värt det.

NJCM sa...

Intressant. Det ska testas. Visar de matchen på teve? Den var, för övrigt, bra men det kändes aldrig riktigt nära efter första set. Men dt finns mycket annat att se fram emot. Final på Ljusterö?

S.C. sa...

Oj vad jag längtar! Du, jag, Pimms på Ljuströ framför tennisen.