Även den kommersiella branschen börjar inse möjligheterna med att marknadsföra sig genom flash mobs och jag tror att vi kommer få se en hel del av den varan framöver. Jag har personligen inget emot detta, så länge reklam är nyskapande och engagerande så uppskattar jag den. Ett exempel på en kommersiell flash mob är "The T-mobile dance", som utspelade sig på Liverpool Street Station, tidigare i år, nu hade den i och för sig kanske inte så mycket med T-mobile att göra.
En liknande flash mob i Antwerpen.
Och idag så är det då dags för Stockholm att återigen kopiera ett lyckat koncept. Bounce ska hålla i en flash mob till minnet av Michael Jackson (såklart), så på bland annat Drottninggatan, Centralstationen och diverse Stureplanskrogar(?), kommer folk helt plötsligt att börja dansa en inövad koreografi till Michael Jacksons
Läs mer om spektaklet på denna länk. Alla dansare ställer upp ideellt men utrustningen sponsras av rekryteringsbyrån Monster.
Slutligen så råder jag alla som läser det här att inte springa ner med kameran i högsta hugg och vänta på startskottet, för finns det något tråkigare än en uttjatad flash mob så är det en uttjatad flash mob där åskådarna vet om vad som ska hända.
6 kommentarer:
Sådärja! Strålande inlägg. Jag vet minst en rödhårig idiot som kommer att rocka Stureplan om ett par timmar. I övrigt undrar man ju vem som filmade den där reklamflashen? Hursomhelst så är det väl läge att ta konceptet flash mob till nästa nivå.
För övrigt, ska de inte köra "Beat it"? Oh, well. Missar men räknar med att klippet ramlar upp här vart det lider...
blev ganska crappigt om du frågar mig.
Bounce på Centralstationen
Nackdelen med att gå ut med hela prylen i förväg kanske?
Så sant, så sant, Beat It ska det ju vara och då föll ju hela min konspirationsteori, attans!
Jag håller med, det blev ungefär lika spontant och spännande som när Jerka brukade säga "Vi ses i baren". Men klippet från Sergels torg var betydligt bättre.
Bounce på Sergels torg
Jag har ett vagt minne av att det var ett jääävla tjat om någon flashmob på centralen för ett gäng månader sedan. Det hela blev så uphajpat med tidningsartiklar, etc så det var nästan fler fotografer där än aktörer. Pinsamt. Pinsamt I tell you!
Väl rutet!
Skicka en kommentar