fredag 3 juli 2009

Finalhelg på All England Club

Dagens match: Andy vs. Andy. Kan bli en klassiker. Roddick har, tyvärr, taggat ner något med sina lustigheter på banan och Murray har än så länge inte lekt fotboll under pågående match i år, men det råder inga tvivel om att det här är två av tourens roligaste spelare både på banan och på presskonferenserna efteråt.

Jag hoppas som bekant på Murray. Går han till final ryktas det om att HM the Queen of England kommer till SW19 för första gången sedan 1977. Är inte det anledning nog?

Morgondagens match: Williams vs. Williams. En syster Williams kommer att ta hem bucklan i år. Som vanligt. Det känns ganska trist och jag har aldrig gillat deras spelstil, men vad ska man göra? Hoppas att de taggar fram nya talanger i stället. Just nu är resten helt enkelt för dåliga. För övrigt tror jag att Venus vinner, men jag hoppas på Serena.

Nu tar jag min Pimm's och flyr byn för att avnjuta finalhelgen i lugn och ro på Ljusterö. På återseende.

2 kommentarer:

S.C. sa...

Vi ska kontakta de lokala pubarna för möjlig avnjutning där min vän!

NJCM sa...

Bländande. Jag loggar ut och kommer ut. Angenämt.