onsdag 1 juli 2009

Dirty Projectors - Bitte Orca


Efter att ha skruvat ihop IKEA saker och upptäckt att klockan var mycket så satte jag mig ned för att lyssna på Mobys nya skiva Wait for me som märkvärdigt nog fick så bra betyg av Rolling stone. Av någon anledning, vet inte riktigt hur, men i mitt slösurfande så ramlade jag över Projectors och videon till Stillness is the move. Tror det var titeln som fick mig att bara kika lite lätt. Märkligt tänkte jag först och sen kom jag till sans med hur jävla bra det egentligen var. Bra på ett vrickat och fantastiskt sätt. Har inte lyssnat in mig på albumet men singeln är fantabulös! I promise!



Spotify! : Dirty Projectors - Bitte Orca

4 kommentarer:

tobbe sa...

Du har hört dom förut, känner du inte igen den här: http://open.spotify.com/track/1DfuhvKeggVAqRv3vbIJ2r

NJCM sa...

Du ger oss så mycket musik, så mycket fint. Du med Tobbe. Nu vill jag bara ha... mer. Tack!

S.C. sa...

Just jävlars Tobbster! Det var kanske därför det var så lätt att ta till mig .. Men det är ivarjefall nytt å bra! Det är ju huvudsaken.

Ja, Nix. Det har bara råkat bli så. Väldigt mycket slösurfande när man sitter mycket vid datorn och då är det många sådanna sidor som swischar förbi..

Anonym sa...

Ja Knotty Pine är grym, speciellt Microsoft Windows pianot som klinkar till ibland fick mig hookead -Snabeln