tisdag 23 december 2008

Tvångsinlägget (deadline 24:00 Tisdag)


Jag blev ombedd av Sebastian att skriva ett inlägg här på arkitekterna, för nu när mannen med den gula ledartröjan här på bloggen är på semester och utan möjlighet att tillfredsställa alla? som så gärna vill få insupa ett nytt inlägg så är jag er sista utväg. Skämtosido jag göre, ok.

Bilden ovan är tagen från sebastians födelsedagsmiddag som många av oss fick avnjuta på Restaurang Nr 8 vid Grev Turegatan. Men så var det ju det här att man även ska återberätta något spännande som utspelade sig under denna middag eller kväll för den delen. Under middagen hände det inte så mycket mer än att jag fick mat i magen och två kinesiska öl. Efter middagen gick alla i en större skara mot busshållsplatsen för att ta tvåan mot skeppsbar. Väl på bussen har vi spritt ut oss såpass att mer eller mindre hela bakdelen av bussen efter dragspelet är ockuperat av oss. Där nånstans dyker min gamle granne Gustav Svensson upp med sin respektive, han ser förnöjd ut och frågar glatt vad jag har för mig. Innan jag knappt hunnit säga mer än att jag är på ett slags födelsedagsfirande börjar Hytte halvt om halvt bröla - JA MÅ HAN LEVA! och hela bakvagnen på bussen stämmer upp i sången, Gustav ser förbryllad ut samtidigt som han ser sig omkring på alla dessa människor som sjunger så glatt tills han får syn på Sebbe som sitter lite smått generad och kör nånslags hej-kom-och-ta-mig vink. Efter att den fadäsen är över korkar Abbe upp Gammel Dansken och den får gå lagret runt!

Nu får det räcka, plockar med ett gäng bilder från kvällen...






1 kommentar:

Anonym sa...

Goodtimes, good times!

//S.C.