söndag 14 december 2008

Flume flume flume!

Jag ligger i soffan och läser Midnight Dreary, Madde spelar Majong på den bärbara datorn. Jag funderar lite över hur i hela fridens namn hela helgen lyckades passera. Tio dagar - bröder och systrar, tio pyttiga dagar innan vi öppnar paket och tittar på Kalle! Jag fick ett sms av Jon igår när jag var på väg hem från Moa och Nicklas:

"Tja, Tobbe slog mig på käften och säger att det var för att vi var vänner? Vad fan är det?"

Hoho, ja jag säger då det. Som tur var lyckades de två reda ut det hela själva då. Vi hade tidigare varit hemma hos Jon och Catherine och en av favoriterna var nog Gustavs tal. Vi alla fick lappar där det stod vad vi skulle uträtta för saker under kvällen. Ganska snart kom Gustav fram till mig lite stressad och frågade om jag inte kunde stänga av musiken, jag ville att han skulle be Jon göra det. Vad fan skulle jag ta hand om det för? Han ville inte höra på det örat så han fortsatte tjata. Jag förstod att det hela rörde hans lapp och sa att jag inte ville ha nått med saken att göra. Jon stängde till slut av musiken varpå Gno bad om uppmärksamhet och utbringade en redig skål åt att Kevin vann Idol. Det hela var småtrevligt och alla skrattade. Att Moa lyckades övertala han att göra det igen senare förhöjde bara det hela. På Nr.2 av upplevelser har vi nog spritkofferten, Tobias och Albert kom intågande i min lägenhet med en upphittad koffert. Något som senare kunde bli en spritkoffert då vi kunde förvara all alkohol i den för trygg transport till nästkommande destination där den sedemera skulle förtäras. Det fina var nog hur vi på Gamla Stans station fick se albert öppna upp mirakelkofeerten och ta fram en flaska polsk vodka som vi kunde dela broderligt mellan oss alla. Tja, det har då bara rusat förbi, men det känns så fint att bara sitta å mysa lyssnandes till årets kanske bästa skiva. Även om det är måndag imorgon och även om det är dags för Sebastian att sussa.




Spotify! : Bon Iver - For Emma, Forever Ago

3 kommentarer:

NJCM sa...

Vad hette jag sa du?

gno sa...

va märkligt, jag upplevde helgen som lång och härlig. Kändes som att jag hann uppleva ett halvt liv... egendomligt

S.C. sa...

Ja, ärligt talat så vet jag inte vad du heter längre .. lillemor, lillebror, lillen, Nixon, Nicke -Och här kommer du och klagar på en liten bokstav hit och dit.