tisdag 30 december 2008

Dagen innan dagen efter dagen efter dagen efter dagen efter dagen ..

Dessa mellandagar, allting står så väldigt stilla. Jag lyssnar på Titiyo och väntar på mitt kaffe. Folk jobbar, städar, shoppar men är på inget sätt intresserade att göra mysiga och trevliga saker tillsammans. Jag har inte frågat men jag har allt det på känn! Aj, aj. Nyåret lika så, alla ska göra ingenting på olika platser, eller det blir ju så klart hela nyårsprylen men alla gör den på sitt håll. Djupt och innerligt besviken.

Nu har jag mitt kaffe framför mig, det känns helt plötsligt bra igen. Åt helvete med alltihop! HA HA! Jag bryr mig inte så länge jag har mitt kaffe. Nej nu ska jag försöka komma till skott med vad jag egentligen skulle göra när jag satte mig här. Jag har ju firat jul i Åre och efter en dag av det där trista vilandet hemma kanske man känner sig redo att berätta något från den. Det hela började med en middag på juldagen. Gno, Tobbe och Abbe tågar in med högtalare och en flaska Jegeroff i Maddes föräldrars stuga. Vi ska äta middag och sen bär det av till byn. Vi slutade upp på dippan där jag hela tiden gick runt och pappade alla då vi var tvugna att komma upp i ottan om det skulle bli nå åka av. Vilket det också blev! Pojkarna var uppe tidigt tidigt och efter bara nått glas vin satt de bums vid nio-tiden på Olympiarestaurangen. Bilden från liften upp påvisar också den glädjeyra som faktiskt hela tiden boysen besatte. Ett riktigt kalasgäng och det var öl, jäger, vin och Red bull vodka och vistelsen var underbar.


Nu ringde Niklas, då blir man alltid lite glad, han skulle klippa sig men sen hade han sedvanligt lite flyktiga idéer om saker han borde göra. Världens mest/minst uppbokade man, det hela beror på hur man ser det. Om man suktar tillräckligt kan han oftast lägga det mesta på hyllan ett tag. En dag kan han själv kanske lägga in ett inlägg om saken här.

Nu fick jag en avi från posten! När man talar om trollen, antingen är det mina nya Happy socks eller så är det min present från mos och lillen som de sa att en dag skulle den dimpa ned i brevlådan. Spännande spännande! Jag går och hämtar det på en gång. Så mycket saker som händer mig såhär mitt på dagen. Egentligen vill man bara göra något kreativt och så bara dimper det ned händelser. Kanske inte direkt revolutionerande saker men saker none the less. Paketet är runt och avlångt, till synes bör det vara något i pappform, en afisch eller dyl. Som vanligt är det väl tillslutet men jag bara vägrar att hämta en sax eller kniv. Bita, slå och dra! Jag var tvungen att gå några kvarter för att få tag på det men det är förhoppningsvis värt mödan. Och det är precis vad jag alltid tjatat om, perfekt. Det var ju så klart inga Happy socks utan en mycket mycket fin sak att ha på väggen:


När vi åt lunch den första skiddagen tillsammans hittade gustav ett par solglasögon i sin snowboardjacka. Med en stor stark i maggen och ett par bågar så överträffar man de flesta facebook bilder. Abbe ser nog hetast ut, tobbe ser uta att jobba med flyg i det militära, Gno ser ut som en redig party-prisse på skidsemester och sebastian påminner mest om günther.

Inga kommentarer: