tisdag 10 mars 2009

Last of the english roses


Jag kan ju börja med att påpekat att jag egentligen inte borde skriva det här. Det borde ju Niklas eller kanske Sayo eller nån annan i anglofil gänget. Det var faktiskt Sayo som fick mig att ramla över låten på ansiktsboken. Jag har de tre senaste veckorna försökt tagit igen med Babyshambles i podden. Det känns som jag inte riktigt har lyssnat tillräckligt tidigare, och jag vill inte tillhöra facket av de som mestadels känner till Pete´s namn genom hans fd flickvän. Last of the english roses, är det om en pojke? Eller handlar det om en flicka i hans ungdom? Jag går med den första tolkningen och det är just det som gör Pete larger than life, det handlar om något. Det finns en fin video till hans första singel men den är inte lika rolig och spännande som hans live-framträdande. Epic moment framåt slutet av klippet när han undrar vart han ska hämta sina pengar. Ingen skrattar och han blir då tvungen att påpeka att det var ett skämt, larger than life I tell yah! Grace/Wasteland släpps den 16:e Mars.



Spotify! : Pete Doherty - The Last of the English roses

Gratis (som Mp3): på NME´s hemsida