tisdag 4 mars 2008

Paxa en plats och jag kommer att döda dig

Jag har nu vid upprepade tillfällen råkat ut för ett litet scenario när jag ska äta lunch. När det är näst intill fullsatt och det högre odds
att vinna på triss än att få en sittplats. Då! Då kommer dom.
Oftast är det kärringar med barnvagnar eller säljare.
Det måste vara någon av dessa arter. Det bör och borde sitta en varningstext på barnvagnar.



"Använder du denna produkt kommer ditt IQ sjunka markant och du kommer få en obehaglig hjärnskada som gör dig helt jävla odräglig."

Säljare kan jag inte säga så mycket mer om än att de inte har någon skam
i kroppen och är djävulens avkomma. Fan. Fåglar tystnar ju när de kommer och går. Åter till min lunch. De två arterna "paxar" ett bord sen går de och ställer sig i kön. Vad är det för jävla stil? Nu är min fråga till dessa svin, avskum och djävlar.
Vad ska jag göra som precis betalt och ska gå och sätta mig?
Nu är det fullt och jag får stå och vänta på att någon har ätit klart.

Om någon kan övertyga mig om att det är helt OK att gå före i en kö på
detta sätt så är jag evigt tacksam då min lunch alltid blir förstörd varje
gång stolpaxarna är i farten.

Nu är det så att jag råkat ut för det här alldeles för många gånger.
Nästa gång jag råkar ut för det kommer jag hälla ut min röda mjölk i din jackficka!

Tack för ordet.

-- En pensionärsvresig Frank Horigan

2 kommentarer:

gno sa...

starta krig! kör samma knep som dom gör, paxa två bord fast du bara behöver ett. jag förstår din irritation.

S.C. sa...

Du borde ha en liten flagga som det står "paxad" på. Själv blir jag irriterad över reservationsfenomenet som kan påträffas vid vissa krogar. det märkligaste är hur ingen vågar sätta sig så länge det finns en liten vikt lapp som det står "reserverat" på ståendes på bordet.