måndag 3 mars 2008

Hotmailspam

Ni som har en hotmailadress eller msn kanske är medvetna om att det florerar rätt mycket kedjemail med inte så trovärdiga uppmaningar om att ert mailkonto hos hotmail/msn kommer att stängas ned om ni inte vidarebefodrar mailet till x-antal personer.

Jag blir såklart irriterad och less när jag får sånnahär spammail.
En vettig människa skulle inte vidarebefodra mailet tänker jag, men där tar jag uppenbarligen helt fel.

Det som slagt mig är att jag enbart mottagit dessa skräpmail från det motsatta könet.
Jag vet inte vad det säger?

Jag fick ett såndär skitmail från nån gammal kontakt på min hotmail som jag faktiskt inte ens vet vem det är längre så jag bestämmde mig för att se hur långt man kan gå med sånnahär kedjemail.

Jag svarade avsändaren men manipulerade mailet en aning för att se om det gav någon respons. :D

Se bifogad mailkonversation : första mailet längst ned och sista högst upp

--------------------------------------------------------------------------------
From: dlcdevve@hotmail.com
To: kakan08@hotmail.com
Subject: RE:
Date: Sun, 3 Mar 2008 09:07:24 +0100


dito



--------------------------------------------------------------------------------
From: kakan08@hotmail.com
To: dlcdevve@hotmail.com
Subject: RE:
Date: Sun, 2 Mar 2008 15:21:05 +0100

å du e ju bara störd i huvet



--------------------------------------------------------------------------------
From: dlcdevve@hotmail.com
To: kakan08@hotmail.com
Subject: RE:
Date: Fri, 29 Feb 2008 11:17:24 +0100

Hey,
Det är Gustav.
Jag beklagar att jag stör, men jag håller på att stänga av din hjärna.
Detta är pga. att så många oförstående människor använder alla dina hjärnceller.
Du har har bara plats till 578 hjärnceller kvar.
Om du vill stänga av din hjärna SKICKA INTE DETTA MAIL VIDARE.
Om du vill behålla din hjärna SKICKA VIDARE DETTA MAIL TILL ALLA DINA KONTAKTER!
Detta är inte en dum vits, jag menar allvar, jag stänger hjärnan!
Om du inte skickar vidare denna mail kommer du att få betala 10.00 £ för forsatt användning.
Tryck inte på vidarbefodra, gå in och kopiera hela mailen och skicka ett helt nytt. Tack för uppmärksamheten.

Och tack för att du visar att du inte kan använda din hjärna.




--------------------------------------------------------------------------------
From: kakan08@hotmail.com
To: angelika.eisler@hotmail.com; angelika@ahlgren.se; bad_babe88@hotmail.com; bella_boll@hotmail.com; bmw_maclaren@ferrarai.renault; bullen_0@hotmail.com; cay1356@hotmail.com; cool_gsson88@hotmail.com; crazy_lowe@hotmail.com; crizon_2k3@hotmail.com; dlcdevve@hotmail.com; eme_horse@hotmail.com; erika_ostrom@hotmail.com; flikkan_nettan@hotmail.com; frida_wictor@hotmail.com; iamdoomgaze@hotmail.com; kalle_wictor@hotmail.com; kareemcampbellfan@hotmail.com; lanaza@hotmail.co; lc.lindberg@hotmail.com; linda_loves_ya@hotmail.com; miss_elina_88@hotmail.com; mordakil@hotmail.com; nigapiga@hotmail.com; peace-and-love-sara@live.c.in; robert1337@gmail.com; snowman_102@hotmail.com; susaeg_nr9@hotmail.com; tbone_tbone@msn.com; the_tamer_of_wolfs@hotmail.com; tornqvist_christian@hotmail.com; ulrika_odo@hotmail.com; ville_dif@hotmail.com
Subject:
Date: Thu, 28 Feb 2008 21:41:22 +0100


Hey,
Det är Andy och John, MSN:s grundläggare,
Vi beklagar att vi stör, men vi håller på att stänga msn.
Detta är pga. att så många oförstående människor använder alla våra användarnamn.
Vi har bara plats till 578 användare kvar.
Om du vill stänga din msn användar SKICKA INTE DETTA MAIL VIDARE
Om du vill behålla din msn SKICKA VIDARE DETTA MAIL TILL ALLA DINA KONTAKTER!
Detta är inte en dum vits, vi menar allvar, vi stänger användaren!
Du som inte skickar vidare denna mail kommer att få betala 10.00 £ för fortsatt använding.
Tryck inte på vidarbefodra, gå in och kopiera hela mailen och skicka ett helt nytt. Tack för uppmärksamheten

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du har nok rett i at det er flest jenter som videresender spam.. (Jeg var en av disse jentene før jeg traff deg. Kremt).

men altså, haha! Jævlig bra Gustav:)

Anonym sa...

Jag har också fått detta mail men bara av det motsatta könet.
Ganska kul xD
ska skicka det där till alla som skickar det till mig