fredag 2 januari 2009

Prince FTW!

Det hela har gnagt på mitt samvete. Det räcker inte att ge Prince så lite utrymme, han behöver en nogrann och genomarbetad hyllning. Därför satte jag ihop en liten best of enligt Arkitekterna. För att göra det hela extra unikt blev det inte top 10 utan 12 och närhelst ni behöver honom så finns han här inom räckhåll. Men om man känner lite såsom jag ibland känner, att njae, jag ska nog göra det hela på mitt egna sätt, jag ska lyssna på ett redigt album från artisten i fråga, du litar inte på andra mänskor och deras "musiksmak". Om så är fallet och man ska lyssna på ett album så är nog det nog hans självbetitlade album från 1979 som gäller. Albumet släpptes innan Dirty Mind med vilket hans kultskara av fans började följa honom. Prince var mer eller mindre tvungen att sälja en hel del med denna skiva då han med sin debut For you gick rejält över budgeten. Utan denna skiva så skulle vi förmodligen inte heller få ta del av Chapelles´fantastiska I´m rick james bitch sketcher då Prince var förband till Rick James för att promota skivan. Inte nog med det! Då skulle nämligen inte heller folk göra såsom Dave Chapelle berättar i sin senaste stand up show från San Franscisco:



Så mycket glädje har vi alltså att få ut av Prince självbetitlade album och förhoppningsvis kan vi även komma att uppskatta honom än mer med vår egna lilla Prince lista här på Arkitekterna - enjoy!


Spotify! : Prince - Prince
Spotify! : Prince! by Arkitekterna

Inga kommentarer: