onsdag 25 april 2007

Fritjof & Familjen @ Kafé 44 24/4


Ok, Jag och Christian har haft det jättetrevligt. När solen nu äntligen tittat fram och du inte behöver sitta inne och titta på den så sitter jag, Chriss, Jocksmock och Tobster och dricker öl i vitabergsparken. Tiderna är bra, bra skit all and all. Moa och Lillen joinar in, all Good. Vi ska gå på Kafé 44 och titta på en massa band som gör reaggae. Det är planen. Vi sitter och skrattar och har det bra i gräset, leker lekar. Väl framme står jag helt plötsligt allena med Christian, hur hände det här? (motgång). Väl inne så ska vi köpa öl och det säljs inte där? (motgång) Väl inne så står det 60 14-15åringar brevid mig i lokalen och på scen spelas det hiskeligt dålig musik-På Svenska? Jag vet inte. Grabben som sjunger har med sig en bok som han läser texten ur. MEN! Fritjof och Familjen träder fram efter en snabbis ut för att dricka den sista ölen. Och det är bra skit igen. Sköna tider. Reaggaetider.

lyssna på en av deras låtar här -->> Fritjof & Familjen - Lördag

Inga kommentarer: