söndag 13 januari 2008

Futurama: Benders big score



Futurama har ju blivit film, jag har missat det men har haft möjlighet att ta igen det genom att se på den. Filmen gick direkt till DVD vad jag förstår och har namnet "Futurama: Benders big score". Och som jag har längtat. Som film är den mycket underhållande men jag hoppas nog på de nya avsnitten ska rulla igång snart istället. precis som Simpsonsfilmen fungerar det helt enkelt inte i det stora formatet. Blir för mycket för en att ta in eller, det känns bara så himla långt. Karaktärerna i alla sköna tecknade "vuxen" serier lever egentligen på att vara ganska tydliga och karikatyrartade. Svårt att använda sig av dem just på grund av den enkla anledningen i långfilmer. Man vet att inget speciellt kommer att förändras hod dem. Det är handlingen och var de placeras som gör allt. Jag är ändå överdrivet nljd efter att ha fått se Bender, Dr. Zoidberg och Fry igen. Jag har saknat dom.

Trailer:

1 kommentar:

gno sa...

Det var ett tag sen filmen kom nu. Har väl inte blivit nån buzz kring filmen för att den helt enkelt inte väckte något intresse.

Jag tyckte den var seg och inte alls lika rolig som jag hade förväntat mig.