tisdag 25 november 2008

Pussypalace och helikopterswisch




Saptenslogg 7/8 - 2008

Etc. Etc ... OK dag två. Detta är saptensloggen. En äldre dam ber om ursäkt. Någon andas ut en viskning; "MILF" men jag ver inte om jag håller med. I.F. eller IF har det också samtalats om. Nej, nu så gör vi så här, vi tar inte de hele på en gång. Igår låg världen för våra fötter. Jag vet inte om ni minns men framtiden såg klar, ljus, varm och drucken ut. Jag måste här med förkunna att blott endast en av dessa ting infriades. Jag vet inte om jag egentligen behöver säga vad det var. Vi kan säga som så, nån gång under kvällen så kysste Gustav en stövel nynnandes till Onkel Konkels "Smek mig guran". Ja, det hela filmades och det var vackert. Jag själv? Nej, nej, det enda jag, Sladjan the seppspojke kan erkänna är att jag förmodligen trodde jag såg ett UFO. Nej men ni förstår, det kunde likväl ha varit så. Vi såg nämligen en helikopter landa, vädigt dramatiskt och spännande. Det var dock inte så spännande som vi då kände i det "Nuet" som jag här, ärligt kan beskriva i dess rätta fyllemirakelnyans. Jag trodde förståss inte att det var ett UFO, så klart.

Vi var på väg till Pussy Palace, ja, för det är uppenbarligen vad krogen på Finnhamn i Stockholms skärgård är. det är något som AJ ideligen påpekade ivarjefall. Förra året när vi var där så fick ingen direkt ligga. Nått år innan var inte saken bättre men någon fick ligga indirekt. Tja, Bran blev ju med tjej och G-son fick sin Maja. Här bör kanske ett smärre instick göras: Ingen fick direkt ligga nu heller. Förmodligen var det för att de hade stängt tidigt då det inte fanns några gäster och för att göra en lång historia kort så såg vi en jävla ambulanshelikopter landa i sommarmörkret.

"Nu är seglet en slappfitta" menar Limpan på en ytterst seriöst och okomisk, rak maner. "Jag tror att det kan vara Anders mamma Elisabeth där framme, en slappfitta är en slappfitta, är en slappfitta som jag brukar säga" säger Sebastian i en lite för upprymd ton. Lite kul är det förståss men i misilen Lisa gäller det att lägga manken till om en snuskigt framtonande replik bör anses vara rolig. Om en vietnamjenkarveteran har varit med om ond, bråd död, napalm och jungler, jungler, jungler så har en sjäförare på segelbåten Lisa varit med om motsvarigheten i pungsvettsamtal och illavarslande dofter. "Vad är det konstigaste knullet du varit med om Anders?" frågar Gustav. "Jag vet inte" "Det konstigaste måste ändå ha varit när du låg med din mamma." Jag lägger in den i krysset. AAaah fin, fin, fint. Sen gnäller jag över hur jag ska kunna komma hem och vidare bastar vi. Där skymtas milfen men jag vet inte jag. Nu är det en del öl som ska drickas och jag får avsluta med ett - BLAM! // Sladjan.

1 kommentar:

gno sa...

fantastisk! dette var knallbra!