söndag 2 november 2008

Glasvegas

”Jag gör valet att älska Glasvegas”

Det är inte bara Fredrik Virtanens favoritband utan det har varit mycket tjat ( DN, PSL, Sonic ) om Skottska Glasvegas sedan de släppte sin första självbetitlade skiva, och överdrivet mycket har varit i positiva ordalag. "A Snowflake Fell (And It Felt Like A Kiss)" släpps snart, en hederlig julskiva häktiskt inspelad då deras debutskiva bara släpptes för en månad sedan. Sångaren, Joe Allen har berättat att en studiotekniker började hallicunera efter 24h inspelande i studion. Det mest fantastiska med den skivan är hur de spelade in den i en kyrka i Transylvanien, märkligt, märkligt. Jag vet inte om det är dialekten men det är ivarjefall, hur man än försöker motstå det, tilltalande.

Glasvegas - Geraldine (Aucustic):



Spotify! : Glasvegas - Glasvegas

6 kommentarer:

10 resor sa...

Men för fan... Vad har vi sagt om det här med att tipsa om musik till höger och vänster? Det är ju mitt jobb.

enlatomdagen.blogspot.com

10 resor sa...

Förresten...

Jag tycker att det är alldeles för lite gästspel på bloggar. Därför tänkte jag höra med dig, skulle Arkitekterna vilja göra ett gästspel på min blogg? Skicka text och länk till en låt (förslagsvis på youtube) så lägger jag upp det. Om jag får ihop tillräckligt många gästspelare kan det bli som så att vecka 46 blir gästspelsvecka på enlatomdagen.blogspot.com

Missa det inte!

/C

S.C. sa...

Det låter fint det.

Rasmus sa...

Vi kör en liten grej på Spotify just nu med Glasvegas. Läs mer här: https://www.spotify.com/blog/archives/2008/11/01/glasvegas-exclusive-acoustic-session/

Anonym sa...

Varför kan arkitekter inte stava?

S.C. sa...

För att alla har dyslexi.

HA! nu mår du dåligt va? Skäms, skäms, skäms.