lördag 15 november 2008

Louis CK

Jag satt och klickade genom klipp efter klipp. Klipp, klick, klipp, klick, klipp, klick. Gustav lagade sin wachtmeister kyckling som bara han och hans familj av någon outgrundlig anledning har receptet till. Om vi ska komma till skott så måste jag medela att Louis CK är heeelt makalös som stå-uppare. Senast jag blev så lycklig var nog när jag upptäckte Eddie Izzard eller möjligtvis Bill Bailey. Jag hittade honom på måfå i Youtube landet. Tydligen har Dane Cook, en mer överdrivet flamsig (och kristen) stå-uppare stulit en massa skämt ifrån Louis CK. När jag bara hörde några korta klipp så blev jag allt hooked. Jag och Gno tittade igenom klippen på våra mättade magar intill småtimmarna och som vi var lyckliga.

Louis CK har bland annat skapat Pootie Tang, en fantastiskt dålig film. Han är också med i X antal filmer och serier som ingen tittar på. Varför är det alltid så?

Louis CK i intervju på Conan om börskrisen och teknologiska framsteg:

Inga kommentarer: