söndag 27 januari 2008

Neo-call



Jag stod och arbetade och gjorde det jag brukar när jag jobbar. Var trevlig. en av de kunder som jag hade äger en massa restauranger och är god för några mijloners miljoner. Vi väntade på mina sega arbetsdator när han visade mig en ganska sjuk sak. han la sin telefon på bordet, såg inte så märkvärdigt ut. Sen gick han iväg och kom tillbaka. När han kom tillbaks så berättade han vad jag och en annan hade pratat om. tydligen finns det något som heter "Ghost calls". Det är en typ av spyware som du laddar ner till mobilen. Telefonen ringer och svarar utan att den reagerar på det från ett förutbestämt nummer. Man kan göra en massa andra saker med "Neo-Phone, Spyphone software". Typ redirecta sms, ställa in hur många timmar man kan prata i tfn, tjuvlyssna. Synd bara att det kostar 1500:- på http://neo-call.co.uk. Nån kanske kan ta fram nått freeware software så man kan leka lite.

Inga kommentarer: