onsdag 16 januari 2008

Apple's nya bärbara dator : MacBook Air


Apple har blivit hårt kritiserade för deras datorer som haft låg återvinningsmöjligheter, efter att de tog in Al Gore i styrelsen har saker och ting förändrats och nu kan dem stolt lansera en miljövänlig bärbar dator med en tjocklek på 1,9 centimeter. MacBook Air innehåller en 1.6GHz eller 1.8GHz Intel Core 2 Duo processor, vilket Intel specialbyggt endast för macen. 2GB RAM och 80GB hårddiskutrymme eller så kan man välja en 64GB solid-state drive (flash minne) om man så vill. USB och Micro-DVI-ingångar finns och även en inbyggd liten webcamera

MacBook Air har en standbytid på 5 timmar med sitt extremt nerslimmade batteri.
Jag har aldrig använt en mac själv men på senare år har jag börjat intressera mig allt mer för att välja en mac före en pc. Designen, kvalitén, prestandarden och priset är det som avgör och mac har aldrig varit känt för att vara billigt dessvärre.

Läs mer här : MacBook Air

4 kommentarer:

Nedslag sa...

Blev sugen då jag läste om den superslimmade varianten.. Mac är bra för den är mycket stabilare och Inte lika känslig för hack..

Ha en trevlig dag.

Mvh Tindra66

S.C. sa...

Du har blivit lite prylbögig sen du köpte din Wii Gno. Måste nog påpeka också att det inte stavas Appel din dummerjöns! :)

gno sa...

och jag tycker fortfarande att din klänning är ful S.C ;)

katrin sa...

På vilket sätt är den miljövänlig? Siemens har en svanenmärkt dator vet jag med låg energiförbrukning och lite tungmetaller.