torsdag 10 januari 2008

"HipHop"


Något som talar emot fildelningen som något kulturellt produktivt är nedladdningen av musik. Genom nedladdningar sprider vi musikalitetens alla goda och allmänt nyttiga sidor. Tydligen skall det som laddas ner mest vara vad DN kallar för hiphop. Namn som Shop Boyz med "Party like a rock star". Akons "I wanna luv u" och Sean Kingstons "Beautiful girls" toppar nedladdningarna. Det förvånar mig att folk behöver ladda ned de låtarna för att kunna lyssna på dem mer. Det enda som behövs är antingen en fm-radio eller vilken musikkanal som helst. Det kanske säger mer om medias "hiphop" utbud än lyssnarna, kan det vara en produkt av varandra? Jag vågar inte träda in på det här närmre, en konspiration börjar dagas.

(populärast TV Show: Heroes, Film: Resident Evil: Extinction)

Wired News
DN

1 kommentar:

gno sa...

jag säger bara bajs. jag gillar bajs. iaf när det kommer ur min röv. men inte när det kommer in i mina öron...