torsdag 17 januari 2008

Christian Kjellvander

Igår var jag och min tjej på konsert och såg Christian Kjellvander på John Dee i Oslo. Lokalen var fylld av en gemytlig känsla och folk stod och konverserade över sina öl, men med samma sekund som Christian Kjellvander entrade scenen kunde man höra en nål falla.

Hans förtrollande röst skar rakt in i själen och de första minuterna stod jag själv och förundrade över hur en sån härlig stämma kan komma ur denna människa.
Då hans band inte fanns på plats pga graviditeter och annat, blev det lite glest på scen men det gjorde ingenting. Kjellvanders fru satt bredvid honom vid ett piano och la dubbelstämman i hans låtar. Jag innfann mig i ett lugn.

Efter några låtar berättar han en rätt lustig historia om när han var och reste runt i usa och blev invinkad av en man som stod efter vägen med en skylt där texten löd "Dinosaurie spår".

Sen fortsätter han spela några låtar och förtäljer ytterligare en berättelse om en resa i portugal där han stöter ihop med en rastafari som övertalar honom att spenderna många slantar på gott gräs.

Spelningen som helhet var mycket trevlig och jag väljer att avsluta på Christian Kjellvander manér med ett : Tack så hemskt mycket!

Inga kommentarer: