onsdag 1 april 2009

The Decemberists - Hazards of love


Bara albumtiteln talar för en farlig plats att befinna sig det är lätt att det blir lite för pretatiöst när man är så blunt. Nu är det så att det är mycket själva produktionen är det som gör hela plattan till vad den är. Det är ett tydligt sammanhängande konceptalbum om en tjej som träffar ett monster av något slag om ett krankt kärlekspar som hotas av konstiga skogsväsen. Enligt Sonic är det 2009 års första mästerverk. Jag har inte lyssnat mig in men det mesta pekar på att jag ska tycka om det väldigt väldigt mycket.



Spotify!
: The Decemberists - The Hazards of love

1 kommentar:

NJCM sa...

Oh, det låter intressant. Även om en första, spontant fördomsfull känsla säger mig att det hade passat bättre till hösten än våren. Men, what the fuck do I know? Lyssna ska jag. Tack för tipset!