torsdag 5 juli 2007

Wittmaack Ekbom, up and runnin! (checka downloaden)


Jag och Christian har nu äntligen börjat bli klara -äntligen "börjat"? - med EPn som vi skulle göra. Från början hette vi väl bara våra namn. Alltid ska det vara så krångligt att bli något, en entitet. Har aldrig varit krångligt för mig och Jocke och Vårat The Architects men av någon anledning krånglade det rejält när jag och Christian skulle komma överens om något. Vi satt på bussen en dag och lekte med mobilerna, hade just gjort vår första låt över en kväll och var på väg in till stan. Christian skulle skicka den från sin mobil till min via bluetooth och då dök nån annans mobilalias upp i hans lilla skärm, "Black Sirious" stod det och vi tyckte det lät heelt suveränt. Sen visade det sig att Sirious Black var Harry Potters farbror eller nått dyl. vilket fick oss att känna att det inte klingade lika fräckt längre. Därifrån Tänkte vi oss heta Mishras Factory av nån anledning jag inte förstår än idag. Det höll i en dag med till slut kom vi upp med något: "Wittmaack-Ekbom". Kablam! Det låg så rätt i munnen och lät skitkul så det fick bli så. Jag tänkte slänga upp en av de senare låtarna vi gjort här, "Jessie Oh". Snart är Myspacesidan klar och då kan det lyssnas på fler låtar men Arkitekterna får en alldeles Egen Exclusive.. Whiiieee! Nu har Jocke flyttat klart och det innebär att vi är up and running med The Architects igen vilket kommer generera en drös feta hits. Åååh som vi har dragit ut påt´. Christian ska till staterna efter sommaren så då blir det lite distans skapade hela gänget också.. Anyhow, enjoy!

Wittmaack-Ekbom - Jessie Oh

Inga kommentarer: