lördag 7 juli 2007

2007-07-07

Idag är det 2007-07-07 och klockan 07:07 var det antagligen många geeks uppe och hurrade.

Det sägs att talet 7 ska vara ett lyckonummer och just därför har det aldrig tidigare planerats och förbokats så många brölopp, fester eller dop till dagens ära.

Folk lever i tron att om man gifter sig med sin älskvärda idag så kan inget gå fel i framtiden.

Gud skapade världen på sju dagar och så finns det en drös andra påhitt om varför just talet 7 ska ha en sån turbrinngande effekt.

Jag har inte bloggat på väldigt länge men idag, 07/07/07 kändes det på något sätt rätt att sätta sig ner och skriva ner några rader.

För mig personligen har inte talet 7 haft någon betydelse förhuvudtaget, jag kan knappast erinra mig om något sammanband med tur för min egen del eller någon närstående. Men så har jag heller aldrig varit speciellt troende heller.

Nu ska jag åka till Micke på fest, och om det stämmer att det är turens dag idag så kan det ju bara vara positivt, men jag har svårt att tro att ett barbeque kan bli lyckat när det ösregnar ute.

Vill ni läsa mer om detta tal så kan ni gå in på DN.SE

Inga kommentarer: