tisdag 15 april 2008

I want YOU, Smokey.

08.04.14
Upp, äta flingor och två rostade toasts. Kaffe. Läsa i sängen. Sms av Thomas:
"Vad gör du? Skulle inte vi hitta på något idag? Ring mig när du har pluggat klart."
Möter Thomas vid Björns Trädgård, han har solglasögon med speglat glas. Ser ut som en rockstjärna. På riktigt. Han försöker inte.

Kaffe på Louie-Louie. Thomas snackar med han som jobbar där. Jag ler. Killen hälsar noggrannt och välmenande. Jag har träffat honom förut. Stel stämning. Thomas börjar snacka Electric Eel Shock och det blir lättsamt. Jag ler och lyssnar, minns inget.

Hem till mig och äta. thomas köper biljett till Derbyt. Killen i kassan är oengagerad. 450:- Thomas klagar när vi kommer ut från butiken. Thomas får fel plats, hans kompisar sitter på en annan sektion. Han suckar och jag skrattar åt honom och frågar varför han inte sa något. Thomas rycker på axlarna och stånkar lite. Thomas är en introvert rockstjärna.

___

08.04.15
Upp tidigt, sju. Måste hinna läsa innan seminariet. Slår på TVn, Nyheter. Derbyt bröts mitt i matchen, jag tänker på Thomas. Stänger av, sätter på alarm en timme senare, somnar om. Upp, mat, kaffe.

I skolan snackar vi om Genus på 1700-1800-Talet. Jag pratar för mycket, skäms ibland. Har inte hunnit läsa men känner igen det mesta. Det är oftast lite för tyst i klassrummet. Struntar i filmvisningen som ska vara senare, har sett filmen redan. Säger hej då till Olle. Lämnar en bok i bib. Möter Camilla och Anna där, de står och pratar med Mackan. Jag har saknat dem. Mina gamla klasskamrater.

Anna och Camilla hakar på hem till mig. Mycket jobb snack. Vi äter pasta och går till Gustav III Paviljong. Vi trivs. Hem till mig och lagar en sockerkaka. Den smakar inte så mycket, tittar på film och äter ändå. Vi kommenterar och skrattar åt saker.
___

Inga kommentarer: