onsdag 9 december 2009

The Smashing Pumpkins


Nu har bandet släppt sin första singel på den nya "skivan", "Teargarden By Kaleidyscope". Attberopå albumet såsom fromat och dess varande eller inte så kan jag säga att det här är något som lägger sig i utkanten av vad det innebär. Tydligen så ska Smashing släppa en sång lite då och då över några månader framåt. I färdigt format så ska "albumet" omfatta 11st cd-skivor a lá 44 låtar totalt.
(The Guardian)

Men hur kommer då gruppen med sin "progressiva symfoniska pop" hålla måttet? Se över det själva:

1 kommentar:

NJCM sa...

Alltså, nu gillar jag verkligen EP:n som format på flera sätt, så tummen upp för det.

I övrigt: Utspridda gratisreleaser på nätet? Rätta mig om jag har fel, men känns inte det redan lite överspelat? Och fyrtiofyra låtar? Really, Billy? Mellon Collie and the Infinite Sadness må vara bland de bättre dubbelalbum som spelats in, men Smashing Pumpkins har alltid producerat i större kvantiteter än de borde. Med tanke på de senaste årens alster kommer det här bara bli en extremt utdragen och jobbig process; jag kan inte ens tycka synd om dem.

As for förstasingeln: Well, jag kommer inte att lyssna på den i onödan.